zondag 5 augustus 2012

Hebben wij vrouwen make-up écht nodig?



Natuurlijk niet, bovenstaande dames zijn toch natural beauties?! Maar werkte het maar zo gemakkelijk en konden we maar zo simpel zeggen dat we het écht niet nodig hebben. Make-up maakt je simpel weg, nóg mooier! Zo zie ik het, het accentueert je mooie punten en camoufleert je onzuiverheden. Daarom houd ik zo van make-up. Lees verder om hier meer over te lezen.



Een paar honderd jaar geleden waren vrouwen helemaal nog niet met make-up bezig, maar inmiddels is het bij de gemiddelde vrouw niet weg te dneken. Een foundation, poedertje en mascara zijn toch echt een must voor de meeste Nederlandse vrouwen. Maar waarom dragen wij make-up? Daar ben ik inmiddels wel heel benieuwd naar geworden.

Ik begon met make-up, omdat ik simpel weg onzeker was over mijn uiterlijk. Ik wilde mijn puistjes bedekken en begon daarom met een concealer. Een paar jaar later werd het een hobby en was mijn ozekerheid absoluut geen reden meer voor het gebruik van make-up.
Ik denk alleen wel, dat veel vrouwen nog steeds make-up gebruiken, omdat ze onzeker zijn om hun uiterlijk. De meeste celebs zien er 'perfect' uit en daar willen wij vrouwen ook aan voldoen. Maar waarom? Want die celebs zijn werkelijk ook geen perfect, egale dames hoor. Iedereen heeft zijn mooie punten en de punten waar je iets minder trots op bent.


Blote billen gezicht, no make-up, niks, nada, noppes!


Volledig in de make-up en haren in de krul. Met één van m'n favoriete looks, een licht bruine smokey eye.

Tuurlijk, het is een enorm verschil. Maar ik schaam mij absoluut niet voor de bovenste foto. Zo zie ik er uit zonder make-up en dat mag iedereen zien (anders plaatste ik het natuurlijk niet op mijn blog).

Ik schrijf natuurlijk dagelijks over beauty, maar wil hiermee absoluut niet overbrengen dat iedereen make-up moet gebruiken. Ik gebruik het, omdat ik het leuk vind, niet omdat het moet. Ik ben daarom ook heel benieuwd waarom jullie make-up gebruiken en wat jouw gedachte hier achter is. Laat het me weten!

Lots of love, Lotte