donderdag 2 augustus 2012

Love the look: Natural make-up look


Ik vind het heerlijk, make-up looks bekijken in magazines, blogs of gewoon op straat. Ik weet niet wat het is, maar wanneer iemand in mijn ogen de 'perfecte' natural look heeft, kan ik blijven staren. Een flawless huid, perfecte glow, strakke wenkbrauwen en net een beetje schaduw in je ooglook, als of het lijkt dat je niets draagt.



Ik kwam deze foto tegen op Weheartit, en in mijn ogen is deze look echt perfect! Ik ben jaloers op de (misschien wel gefotoshopte) flawless huid en de lippen die matchen met de blush. En zien jullie die lichte glow op haar jukbeenderen en in haar cupido boogje? Gorgeous!



Om een goede natural look te krijgen, heb je toch een aantal dingen nodig. Want deze 'naked', als of je niets op hebt look, krijgen we niet zo maar! Hier komen mijn tips.
     
  • Een goede basis is het aller belangrijkste! Met de juiste tools, kwasten en producten kom je tot een mooie, egale basis op je huid. Een foundation, concealer en matterende poeder zijn hierbij een must. We willen een natural look, dus ga niet voor een dikke plakaat aan foundation en vermijd een pancake effect.
  • Breng een face mist aan, om je gezichtsmake-up te 'zetten', dit maakt de look nog net iets meer natuurlijk.
  • Blush mag niet ontbreken, een perzik kleurtje geeft vaak een fris effect!
  • Een perzik kleurige, romige lipstick of een nude kleurige gloss, passen goed bij deze look.
  • Strak gestylde wenkbrauwen, geven zo veel effect aan je gezichts uitdrukking. Vervaag je wenkbrauwpoeder of potlood met een spooly, zodat de look wel zacht blijft.
  • Highlighter, op alle punten waar je gezicht mag glanzen! Jukbeenderen, ooghoeken, wenkbraubot en cupido boogje. Shine!
  •  
     

De ooglook willen we natuural zo naturel mogelijk houden, de kleuren uit de Naked palettes van Urban Decay zijn hiervoor uitermate geschikt. Ook het naturel eye palette van Too Faced is hiervoor perfect. Een glanzende zachte kleur op je ooglid en een matte bruine tint in je arcadeboog, klaar is madam!
 
Lots of love, Lotte