zaterdag 1 september 2012

DIY: Glowy, tinted day cream


Ik ben weer eens flink aan het DIY'en geslagen en vandaag is het de tijd om het met jullie te delen. De BB creams vliegen de winkels in, maar ik blijf toch een klein beetje sceptisch. Waarom BB creams, als we ook simpel zelf een getinte (glowy) dag creme kan maken? Dat heb ik dus gedaan, aan de slag!



Je hebt maar een aantal dingen voor deze DIY nodig en misschien heb je alles ook al wel in huis. Aller eerst heb je een foundation nodig, dit mag er trouwens ook één zijn die net wat te donker voor je is. Je gaat het mengen met een dag creme, dus hij wordt een stuk lichter en minder dekkend. Zoals ik al zei, hebben we dus ook een dag creme nodig. Een vloeibare highlighter is ook een must! Dit alles gaan we mengen in een leeg potje, of een leef (klein) voorraad potje, ik koos voor het laatste.
 
 
Ik begon met de foundation, een aardige scheut. Maar de hoeveelheid, gaat een beetje op gevoel. Je kan later altijd nog meer foundation aan brengen. Hoe meer foundation, hoe meer dekking.
 
 
 
Dan ga ik verder met de dag creme. Ik ging voor mijn favoriet, van Embryolisse. Qua verhouding, neem je twee keer zoveel creme als foundation en dan natuurlijk goed mengen met een lepeltje. Als je merkt dat je nog wat meer kleur wil, voeg je nog wat foundation toe.
 
 
Het product dat niet mag ontbreken, is de vloeibare highlighter. Veel verschillende merken verkopen zo'n product als deze. Ik houd wel van een beetje glans, dus voegde zo'n vijf popjes aan het mengsel toe. En dan weer, mengen!
 
 
 
En oh oh oh, dan heb je een prachtig, zelf ontworpen, product! Een dagcreme, met een goede voeding, een lichte dekking en prachtige glow. De dekking is niet te vergelijken met een normale foundation, maar eerder met een getinte dagcreme. Wanneer je meer foundation zou toevoegen, zou hij ook meer dekking geven. Maar soms heb je van die (fijne!) dagen, dat je huid niet om veel dekking vraagt, maar juist om voeding. Dit product is dan perfect, met de highlighter zorg je er ook nog eens voor dat je huid zal stralen.
 
 
 
Hier draag ik het DIY product op mijn huid. Voldoende dekking, gevoed en een gezonde glow. Je brengt gewoon drie producten, in één keer aan. Scheelt je ook nog eens in tijd.
 
 
De look afgemaakt met poeder, wenkbrauwen gedaan en een likje mascara!
 
Wat is het toch leuk om te kliederen met producten die ik al in mijn kast heb staan en uiteindelijk tot een leuk DIY product te komen. Ik zou zeggen, probeer het zelf en ga lekker aan de slag!
 
Lots of love, Lotte