zondag 9 september 2012

Tips voor het opmaken van een ander


Jezelf netjes opmaken is soms al een hele opgave, laat staan wanneer je een ander wil opmaken! Er zijn heel veel dingen waar je dan eigenlijk rekening mee moet houden, vandaag ga ik jullie vertellen wat. Bij jezelf kun je lekker je gang gaan, maar bij een ander moet je een stukje voorzichtiger zijn, kijk mee!



Bij mij gebeurd het regelmatig, m'n zusje, m'n moeder of vriendinnen vragen me of ik ze wil opmaken. Ze zien natuurlijk mijn ooglooks en filmpjes op mijn blog en worden hier enthousiast van! Ik weet nog dat ik het in het begin heel lastig vond om iemand anders op te maken, omdat het ook zo anders voelt. Wanneer je je zelf aan het opmaken bent, weet je precies wat je aan het doen bent en voel je ook wat je doet. Bij een ander is dit niet het geval, je zult zelf moeten inschatten of je het 'goed' doet.



  • Zorg er voor dat je op de hoogte bent, van wat de ander graag wil. Vraag haar welke look ze wil en wat ze zelf altijd draagd. Zo blijf je het meest bij haar stijl en dat is erg belangrijk. Ik laat anderen vaak even in mijn stash rond snuffelen!
  • Het gezicht van een ander ziet er vaak totaal anders uit, dan die van jou. Vooral de lijnen in het gezicht verschillen. Zorg dat je de make-up aanpast aan haar gezichtsvorm en kleur.
  • Wees zachtjes! Heel belangrijk, want als je jezelf opmaakt houd je hier niet rekening mee, omdat je voelt wat je doet. Bij een ander kan het heel anders aanvoelen. Blijf ook vragen of het fijn aanvoelt.
  • Houd tussendoor regelmatig een spiegel voor, zodat de ander kan blijven mee kijken.
 
Onder tussen gaat het opmaken van een ander, mij steeds beter af. Maar dat is ook wel eens anders geweest hoor! Kijk bijvoorbeeld onderstaand filmpje, van een paar jaar terug..




Zo moet het dus niet! Ik ga de veel te 'lomp' met mijn spons en kwasten aan de gang, je ziet Vera alle kanten op gaan. Haha hilarisch om terug te zien.


Het epileren is trouwens nog een stukje lastiger! Gebruik een pincet die goed grip heeft en zorg er voor dat je haartje voor haartje te werk gaat. Zorg er voor dat je de haartjes met de goede haarrichting er uit haalt. Een verkoelend ijsblokje bij de hand is ook niet overbodig! En ook hierbij geld weer, bij jezelf voelt het altijd heel anders aan dan bij een ander.
 
Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben gehad! Make-upse!
 
Lots of love, Lotte