zaterdag 27 oktober 2012

Halloween Sugar skull look & inspiratie


Over een paar dagen mogen we met elkaar gaan griezelen, want dan is het Halloween. Ik weet niet of je het gaat vieren, maar wanneer je dit wel doet, heb ik voor jullie een halloween look (sugar skull wel te verstaan!) in petto en nog meer inspiratie. Ik wilde zo graag eens een look voor jullie maken, dus ik ging opzoek naar inspratie en aan de slacht, uh.. slag. Griezelen jullie mee?

Ik heb me heerlijk kunnen uitleven met m'n make-up, een feestje voor mij! Maar oh het was een nachtmerrie om het er allemaal weer af te boenen. De gelliner van Catrice is behoorlijk waterproof, dus alles wat zwarts, kreeg ik er amper van af. Maar het resultaat had ik er wel voor over!

 
 
Een belangrijk product bij deze look was mijn jumbo eyepencil van NYX in de kleur Milk. Ik verdeelde deze over mijn gezicht en met een sponsje maakte ik het geheel egaal. De zwarte gelliner van Catrice gebruike ik voor alle zwarte delen op mijn gezicht. Maar misschien is het toch handiger een andere te gebruiken, deze was behoorlijk waterproof en er moeilijk af te halen.
 
 
Bloemblaadjes met een roze gloss/lipstick van Lush.
 
 
Dan omlijnen met de eyeliner. Verder heb ik nog een web op mijn voorhoofd getekend (weer met de eyeliner), een gebit en m'n gezicht geshaped met een zwarte oogschaduw. Ready!
 
 
 
Wat was het ontzettend leuk om deze Sugar skull look te maken. Ik heb hem heel basic gehouden, maar dit was al moeilijk genoeg! Ik heb het natuurlijk nog ook nog nooit eerder gemaakt. Maar vind het resultaat toch best scary, wat jullie?
 
Behalve mijn eigen halloween look, wilde ik ook graag wat inspiratie van anderen laten zien. Op Weheartit.com vond ik prachtige looks en het filmpje van Michelle Phan is ook zeker het kijken waard, een transformatie van barbie tot zombie.
 

Leuk, een soort gelijke look als die van mij, maar iets meer details.


Deze vind ik ├ęcht te gek, mijn favoriet! Hier is echt op de details en mooie effecten gelet.


Een precies klusje, maar wel erg leuk.


Stoer vind ik deze! en volgens mij helemaal niet moeilijk om na te maken.


Ah, Scary!


Mooi dat rood, zeker in combinatie met haar blanke huid.



Wauw, gaaf dat effect van schattige barbie, naar bloederige zombie.
 
Ik ben natuurlijk benieuwd voor welke halloween look jullie gaan, wanneer je ten minste aan halloween doet. Let me know!
 
Happy Halloween ladies!
 
Lots of love, Lotte