maandag 5 november 2012

Tips: Krullen zo lang mogelijk in model houden

 
Krullen zijn prachtig, het geeft je kapsel een enorme boots en het staat super vrouwelijk. Ik ben dol op krullen. Maar ik baal enorm, wanneer ze er na een half uurtje weer zijn uitgezakt. Al dat krulwerk voor niets, zonde! Ik zat laatst bij mijn kapper en vroeg haar om tips. Ze krulde m'n haar en het zat de hele avond goed en zelfs.. de volgende dag nog! Benieuwd naar mijn tips?

Laat ik beginnen met, een goede voorbereiding is het halve werk. Wanneer je van jezelf stijl en glad haar hebt, zullen je krullen veel sneller uitzakken dan wanneer je een bos vol volume hebt. Maar die volume kunnen we natuurlijk ook faken! Gebruik een shampoo voor volume, bijvoorbeeld de BIG shampoo van Lush. Hier zit zout in verwerkt, waardoor je haar een stukje stroever wordt. Daarna een beetje conditioner in je punten, voor wat glans. Gebruik voor het krullen ook altijd een hitte beschermer.
 
 
Zorg dat je haar helemaal droog is, dus fohn het van te voren helemaal droog. Daarna borstel je het goed door, zorg dat alle klitten er uit zijn. Je kunt nu eventueel nog wat extra verstevigingsproducten gebruiken, bijvoorbeeld een volume mouse of een volume spray.
 
Een tip voor tijdens het krullen: zorg dat je kleine plukken haar gebruikt, hoe dunner de pluk, hoe minder snel het zal gaan uitzakken.
Je kunt je haar krullen met een stijltang of een krultang, het is maar net wat jij zelf prettiger vindt werken. Op zich vind ik het allebij wel prettig. Zelf gebruik ik graag de Remington stijl & curl tang, of de Carmen krultang (zie hieronder).


 
Wanneer je begint met krullen, pak je een pluk haar, dit borstel je nogmaals door en je breng over de hele pluk een (volume) hairspray aan. Daarna pak je je krultang en krul je de pluk. Na het krullen, ga je er nog eens met je vinger door heen, om de krul extra in zijn eigen 'krul' vorm te drukken. Daarna niet meer aankomen, pas als je haar weer volledig is afgekoeld kun je er meer model aan geven.
 
Wanneer je heel je haar hebt gekruld en je haar weer is afgekoeld, kun je er eventueel met je handen door heen gaan. Hierdoor worden de krullen wat losser. Maar als je wilt dat ze perfect in model blijven, kun je de krullen ook losser maken wanneer je op je afspraak/feestje etc. bent. Nog even na sprayen met een (mini)hairspray in je handtas en ready!
 
Lots of love, Lotte