dinsdag 4 december 2012

De werking van citroenzuur (AHA)

 
Heb je al eens eerder over Citroenzuur, of ook wel AHA gehoord? Wat voor werking heeft dit 'magische' product op jouw huid? Na het lezen van Dr. Jetske's Huidboek leerde ik meer over dit product en waar het goed voor is. Benieuwd geworden? Lees je mee?




AHA, of gewoon citroenzuur is een hydroxyzuur voor je huid. Het product bestaat uit fruitzuren en geschikt voor de droge en/of door de zon beschadigde huid. Citroenzuur helpt je huid stralender te maken en dat je huid beter vocht kan vasthouden. Uit onderzoek bleek zelfs dat het zelfs de kans op huidkanker verminderd! (Dr. Jetske Ultee)

Etat Pur verkoopt verschillende hydroxyzuren, waaronder deze met citroenzuur. Deze is uitermate geschikt voor de droge huidjes onder ons. Let wel op, dit product is zeker niet voor dagelijks gebruik, één keer in de week lijkt mij voldoende. De citroenzuur van Etat Pur belooft je doffe huid te verminderen, dat klinkt goed natuurlijk!
 

Dr. Jetske heeft een erg interessant huidboek geschreven, waar in ze alles over huidverzorging verteld! Leuk boek om te lezen, maar ook heel leerzaam. Later volgt nog een artikel over het boek. Hier heb ik ook de informatie over het citroenzuur (AHA) terug gevonden. Ik ben sinds kort begonnen met het gebruik van de citroenzuur, na een tijdje zal ik jullie een update geven over de werking. Ik ben in ieder geval reuze benieuwd.
 
Heb jij ervaring met hydroxyzuren voor je huid?
 
Lots of love, Lotte
Bron laatste foto