vrijdag 28 december 2012

Hoe leer jij over seks?



Advertorial
 
Hoe leer of leerde jij over seks? Ik weet nog dat ik er als jong meisje niets van wilde weten, laat staan dat mijn ouders mij seksuele voorlichting zouden geven. "Dat leer ik wel op school" zei ik dan vaak. Maar ondertussen gebeurde dat natuurlijk niet, of in ieder geval te weinig. Ik ben inmiddels vierde jaars SPH student en seksualiteit is een onderwerp wat regelmatig ter sprake komt. Wat ik nu vooral geleerd heb, is om kinderen al vanaf heel jong voor te lichten, maar niet iedere ouder neemt deze stap, daarom maakt Sense.info het een beetje makkelijker voor ons!


In bovenstaand filmpje zie je een aantal Youtube'ers voorbij komen, die in discussie gaan over het bespreekbaar maken van seks en het aangeven van grenzen. Dit filmpje is opgezet, naar aanleiding van de game 'Can You Fix It'.
Hier vind je enkele games die je aanzetten tot nadenken. Ontdek waar jouw grenzen liggen en speel de games! Hoe ben jij eigenlijk meer over seks te weten gekomen?