woensdag 6 februari 2013

DIY: Ombre hair

 
Kunnen jullie je nog herinneren dat ik m'n haar vorig jaar ombre liet verven bij de kapper? Wat was ik er happy mee! Helaas koste het me zo'n 150 Euro en vervaagde het enorm snel. Ik kreeg de kriebels weer, ik wilde opnieuw ombre hair. Maar nu was ik iets minder geld kwijt, ik ging namelijk DIY'en! Benieuwd hoe je heel gemakkelijk zelf ombre haar kunt maken? Verder klikken!

 
 
Wat ik bij ombre haar het mooiste vind, is dat de overloop vloeiend moet overlopen van kleur. (geen harde streep!) Wanneer je donker haar hebt en je haar ombre wilt verven, heb je echt een kitje voor highlights nodig (zoals deze van de Action). Dit zorgt er voor dat je haar echt gebleekt wordt en met een standaard verf pakje gaat dit niet lukken. Ik kocht bovenstaande setjes trouwens bij de Action, voor 2,50 Euro pet set.
 

Wanneer je met de eerste verf laag begint, breng je deze eerst in de punten aan. (zie foto) Je hoeft de verf nog niet zo hoog aan te brengen. Dit laat je vijf minuten intrekken, je ziet het dan echt lichter worden! Vervolgens ga je verder met de tweede laag, deze breng je over de eerste laag aan en ook een stukje honger (tot streep 2 op de foto). Dit laat je nogmaals vijf minuten intrekken en vervolgens spoel je alles er uit. Als je de tweede laag aanbrengt, is het ook handig om het een klein beetje naar boven over te lopen, door iets minder verf aan te brengen. Dit zorgt er voor dat er geen harde lijnen ontstaan.
Daarna is het tijd om het uit te spoelen en breng even een lekker haarmasker aan, want je punten zullen nu vast erg droog zijn.
 




En klaar! Het is zo klaar en het resultaat is ook nog eens goed gelukt. Ik was eigenlijk best verbaad, want stiekem had ik me al op het ergste voorbereid. Was dit even een leuke meevaller! Het ombre effect loopt netjes over en de kleur is niet heel blond, maar eerder een beetje caramel. Erg mooi! En dat voor maar 5 Euro.


Hoe makkelijk is dit? Je moet wel een beetje lef hebben en de verf zeker niet langer dan 10 minuten laten zitten, dan komt het vast allemaal goed.
Had je ook graag eens ombre haar gewild, maar heb je er niet zo veel geld voor over? Dan raad ik je zeker aan om met deze DIY aan de slag te gaan. Good luck!
 
Lots of love, Lotte