zondag 24 februari 2013

Tag: First things


Zo af en toe komt er een 'tag' voorbij op mijn blog, vooral ook omdat jullie mij dan weer een beetje leren kennen. In de statistieken zie ik altijd terug, dat jullie persoonlijke update's het leukst vinden. Dus hier is er weer zo één! Dit keer de First things tag. Zie hierboven mijn eerste verjaardag! Lees verder voor meer 'first things'.


Eerste ding dat je doet als je ‘s ochtends wakker wordt.
Als ik 's ochtends wakker word kijk ik als eerste op mijn wekker, op m'n telefoon. Ik hoop op dat moment altijd dat het nog maar 02.00 uur 's nachts is, zodat ik nog een lange nacht heb om te slapen. Helaas, vaak is het al tijd om uit bed te gaan. Ik draai me nog zo'n één of twee keer om en dan spring ik er uit!

Eerste ding dat je doet als je naar de sportschool gaat
Meestal heb ik m'n sportkleding al aan, dus het eerste wat ik dan doe is m'n jas ophangen en m'n tas weg leggen in de kleedkamer. De laatste tijd sport ik vaker thuis, ik ben op dit moment helemaal weg van yoga. Ik kleed me eerst om, zet een groot glas water klaar, zoek een leuk lesje yoga op You Tube op en pak m'n yoga matje er bij. Let's go!



Eerste ding dat je doet als je thuiskomt van je werk of school
Een lekkere koude Cola Light drinken. Hmm! Soms met een snackje er bij.
 
Eerste auto
M'n Fiat Seicento. Daar rij ik nu al zo'n drie jaar in!
 
Eerste ongeluk/verkeersovertreding
Telt een boete voor snelheidsovertreding ook mee? Ik reed vijf kilometer te hard. Bam, Hello 65 Euro!


Eerste ding dat je wilde worden als je later groot was
Als jong meisje wilde ik altijd juffrouw worden. Na mijn middelbare school ging ik SPW doen (MBO), ik liep hierbij twee keer een half jaar stage in het speciaal onderwijs. Daarna begon ik aan m'n opleiding SPH, waarbij ik nogmaals een korte stage liep in het speciaal onderwijs. De kids vond ik geweldig, maar het les geven in rekenen, taal etc. (saai!) vond ik echt niet leuk om te doen. Daarom ook mijn keuze voor SPH en niet voor de Pabo. Ik zag het uiteindelijk toch niet voor me, dat ik m'n hele leven juffrouw zou zijn. Ik weet niet waarom, maar je zit er dan zo aan vast, had ik het gevoel. SPH is natuurlijk een heel brede opleiding, m'n keuze was toen heel duidelijk. Ik ben natuurlijk bijna klaar met mijn studie SPH, maar het 'les geven' begint toch weer een beetje te kriebelen bij me, maar dit keer niet voor de hele jonge kinderen. Het lijkt me leuk om na mijn studie m'n lesbevoegdheid te halen, hiermee kan ik straks les geven op middelbare scholen en MBO opleidingen. Ga ik misschien toch nog iets met het 'les geven' doen.

Eerste keus qua drinken
Koud: Cola Light. Warm: Thee! Het liefste drink ik groene thee.


Eerste keus dessert
Chocola! Als toetje kies ik vaak iets met chocola, brownies staan altijd op de eerste plaats.

Eerste liedje dat in je opkomt
Little Things - One Direction. (Jan-Willem gaat mij nu slaan, maar zo af en toe vind ik het heerlijk om bij deze boyband feeling, muziek weg te zwijmelen. Haha)



Eerste grote aankoop
Deze vind ik wel lastig, want wat moet ik als grote aankoop zien? Ik denk dat ik toch voor mijn Canon Eos 1100D kies. Ik kocht de camera en twee lensen. In totaal kwam dat op een enorm bedrag uit, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad. Dit was een aankoop waar ik al jaren lang naar uit keek.

Eerste baantje
Ik geloof dat ik 15 of 16 jaar was. Ik werkte toen bij PTT Post (nu TNT post). Elke zaterdag bracht ik post rond ik twee wijken, hier in het dorp. Prima baantje, maar het betaalde erg slecht. Daarna ging ik aan de slag bij de C1000, waar ik vijf jaar heb gewerkt.


Eerste keer vliegen

Dat is nog heel recent, namelijk afgelopen zomer naar Barcelona. Ik vond het ontzettend spannend, had er zelfs al nachtmerries over gehad. Maar achteraf viel het gelukkig allemaal wel mee, hoewel vliegen nooit een hobby van me zal worden. Brrr, heb enorme hoogtevrees, dus liever niet!

Dat was 'm! Ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar jullie 'first thing'! Beantwoord in de comments ook jouw antwoorden, vind ik leuk.
 
Lots of love, Lotte