woensdag 17 april 2013

Help! Vet haar en droge haarpunten


De afgelopen maanden had ik met een waar 'haar drama' te maken. Mijn haar voelde, dicht tegen m'n hoofdhuid, heel vet aan. Daarnaast voelde m'n punten juist kurk droog aan. Ik zat in een dilemma, wat moest ik doen met deze tegenstrijdige problemen. Na wat uitproberen van producten, ben ik er inmiddels achter hoe je je haar op zo'n manier kunt verzorgen, dat beide 'problemen' worden aangepakt. Vandaag deel ik mijn tips met jullie!

 
 
 
De reden voor mijn droge punten, was bij mij bekend. Zoals jullie weten heb ik mijn haren ombre geverfd, met bleek verf en dat komt nou niet ten goede van je haarpunten. Een goede verzorging, daar smeekte ze om. De oorzaak van mijn vette haar, bleef voor mij een groot vraagteken. Aanpakken, dat was het enige waar ik nog aan kon denken.
 
Aller eerst is het belangrijk om te weten, dat het vaker wassen van je haar, je vette haar voor langere termijn niet ten goede komt. Door je haar zo min mogelijk te wassen, went jou haar er aan en zal het minder snel vet worden. Ik kan me ook voorstellen dat je niet met een bos vet haar rond wil lopen, daarom is een droogshampoo een hele goede uitkomst. Het gebruiken van de juiste shampoo is ook belangrijk. Voorkom shampoo's met gladmakende ingrediënten, zorg er voor dat je voor een shampoo kiest die enkel alleen gericht is op het schoonmaken van je haar (check ook altijd de ingrediënten lijst) of juist voor volume.
 
 
De BIG shampoo van Lush is zo'n shampoo die ik van harte kan aanbevelen. Hij maakt schoon, heel heel schoon. Er zitten zoutkorrels in verwerkt, waardoor de substantie wat vreemd kan aanvoelen, maar de uitwerking is perfect. Na het wassen met BIG zullen je haren wat stroef aanvoelen, maar ze geven ook een heel schoon gevoel. Ik was mijn haar hier zo'n drie keer in de week mee en m'n vette haar probleem is al een stuk minder geworden.
 
 
 
Dan hebben we de droge punten nog, die ons smeken om voeding. Jullie kennen vast Mascha's kokosvet tip al wel. Ik gebruik de (100% pure) kokosvet nu één keer in de week als haarmasker en sinds dien, zijn mijn punten een stuk gladder geworden. Ik laat de kokosvet lekker een uurtje intrekken en daarna was ik het er uit onder de douche. Om vet haar te voorkomen, breng het kokosvet wel alleen in m'n punten aan.
 
 
Het aanbrengen van een conditioner in mijn haarpunten, zorgt ook voor extra voeding. Happy Happy Joy Joy zorgt elke keer weer voor een feestje, de geur is verrukkelijk!
 
 
Sinds ik deze producten een paar keer in de week gebruik, is m'n haar een stuk meer opgeknapt. Het vette haar is verminderd en m'n droge punten glanzen weer. Ik ben in ieder geval heel blij met de routine. Maar.. Ik ben ook heel benieuwd naar jullie tips voor vet en droog haar! Deel ze bij de reacties, misschien kunnen we op deze manier wat aan elkaars tips hebben.
 
Lots of love, Lotte