zondag 14 april 2013

Miss Sporty Morning Baby! BB cream

 
Als ik aan Miss Sporty denk, denk ik aan 'vroeger', het merk waarvan ik mijn aller eerste make-up kocht. Het is natuurlijk een budget vriendelijk merk, dat zich vooral op de jongere doelgroep richt. Maar hé, dat betekent niet dat de producten niet voor andere dames geschikt zijn! Miss Sporty verraste mij met een BB cream, de Morning Baby! Benieuwd of deze BB cream mij wist te overtuigen?


 


Wauw, met de verpakking zit het goed. Ik kreeg er direct een Too Faced vibe van. Wat een schattige verpakking, verder heel basic, maar de opdruk doet het hem. De naam is daarbij ook leuk bedacht, niet zo'n standaard BB cream naam. Leuk!



De BB cream zit in een tube, vind ik zelf altijd wel prettig werken en daarnaast is het vooral hygiënisch. Er zit 30 ml product in de tube, wat een normale hoeveelheid is.
 
De Morning Baby! BB cream belooft ons een aantal mooie dingen. We zullen er een moisturizing huid van krijgen, de imperfecties worden verborgen, onze huid wordt er zachter van, beschermt en geeft ons een glanzende en natuurlijke uitstraling. Mooie beloftes, laten we kijken of we deze ook daadwerkelijk waar kunnen maken.

 
Ik heb me in eerste instantie even verdiept in de ingrediëntenlijst, wat houdt het allemaal in? Aller eerst staan boven aan lijst vooral: Siliconen (cyclopentasiloxane), water, Paraffinium Liquidum (minerale olie), alcohol en parfum. Ah, dat ziet er niet uit als een verzorgend product. Wat we hier wel van krijgen, is een glanzende, gladde huid. Maar veel verzorging zit er in deze BB cream niet verwerkt, anders had het wel boven aan de lijst moeten staan. Zelf ben ik ook niet zo fan van Alcohol en parfum in een gezichtsproduct. Niet echt een ingrediëntenlijst waar ik gelukkig van word.
 
 
 
 
De Morning Baby! heeft een vrij vloeibare substantie en geeft een medium dekking, er zitten vooral veel glittertjes in verwerkt (dit is nauwelijks terug te zien op de foto's). In eerste instantie schrok ik hiervan, aangezien we er niet uit willen zien als een discobol. Maar eenmaal aangebracht, verdwijnen ze snel. Gelukkig! De BB cream smeert heerlijk uit, voelt zacht aan en de lichtste kleur is voor mij een perfecte match. (001 Nude Rediance, er is ook nog een iets donkere kleur)
 
 
Zonder make-up
 
 
Met Morning Baby! (wauw!)
 

Links met Morning Baby! BB cream en rechts zonder make-up.
 
Zo, dat had ik niet verwacht van deze BB cream! Hij geeft een prachtige dekking, voelt heerlijk zacht aan op de huid (mag ook wel met al die minerale olie), maar vooral: ik krijg er een prachtige glow van. De BB cream kun je heel mooi opbouwen in dekking, zo draag ik hier twee dunne laagjes. Wanneer je iets minder dekking nodig hebt, heb je aan één laagje al voldoende. De BB cream geeft mij een mooie, natuurlijke dekking en hij voelt prettig aan op de huid.


Hier nog een foto met wat extra make-up (poeder, mascara, blush en highlighter).
 
Ik moet zeggen dat de Morning Baby! BB cream mij wist te verrassen. Hoewel ik het geen verzorgend product vind, vind ik het wel een mooie lichte foundation. Ook mis ik de SPF in de BB cream, dat zou een mooie toevoeging zijn geweest. Als foundation is hij perfect, als BB cream wat minder (aangezien je dan wel wat meer mag verwachten). Al met al, leuk product!

De Miss Sporty Morning Baby! BB cream kost 3,49 Euro en is verkrijgbaar bij verschillende Da en DIO filialen.
 
Lots of love, Lotte