donderdag 18 april 2013

Personal: Serious Business?!


Vijf jaar geleden begon het in mijn hoofd rond te spoken, ik wil gaan bloggen. Ik begon een aantal blogs, zonder deze uiteindelijk online te gooien, ik durfde het niet. Na twee jaar wist ik mezelf te overtuigen en ging MadamLotte.nl (wel met knikkende knieƫn hoor, ik vond het heel eng) online. Inmiddels zo'n drie jaar geleden en in die tijd, is MadamLotte.nl gegroeid, op vele vlakken. (zie bijvoorbeeld de verschillende lay-out's hierboven! Hilarisch, die met dat poppetje! Ikzelf heb ook een behoorlijke groei weten door te maken, samen met mijn volgers. Op dit moment betekent dat, dat ik een soort 'sprong' in mijn blogger's bestaan wil gaan maken..

  
 

Het volgen van je dromen kan heel spannend en eng zijn, je zult je grenzen moeten verleggen. Zes jaar geleden had ik nooit durven dromen over een diploma als Sociaal Pedagogisch Hulpverner, maar inmiddels ben ik toch aan het afstuderen. Toen ik begon met bloggen, was ik onzeker, onzeker over mezelf en over mijn 'kwaliteiten' als blogger. Ik was alleen maar bezig met wat anderen van me zouden denken en dat was eng. Toch wilde ik bloggen en ging ik bloggen. Gewoon, omdat ik dat leuk vond, niets meer en niets minder. Ik kocht veel producten, maakte foto's (met mijn telefoon) en schreef er over op mijn site. Wat was ik blij toen ik mijn statistieken bekeek en ik 50 bezoekers op een dag had, wauw, 50 mensen die mijn blog kwamen bekijken. Ik had er heel veel plezier in, als of ik een soort online dagboek had, waar ik schreef over wat ik leuk vond. Heerlijk! Het eerste 1,5 jaar was ik nog geen enkel moment bezig met Pr, zakelijke afspraken of geld verdienen. Daarvoor had ik mijn blog immers niet online gezet.

 
Ik  heb veel mogen leren en mee maken en dat maakte het bloggen steeds leuker. Het ontmoeten van collegae bloggers, Pr relatie's aangaan, netwerken. Ik kreeg er steeds meer lol in en ik merkte ook dat ik steeds sterker in m'n schoenen ging staan, niet alleen door ervaringen die ik op deed, maar ook omdat ik simpel weg volwassener werd.
 
Het afgelopen half jaar heeft MadamLotte een enorme stijging in haar statistieken gekregen, waardoor ik inmiddels op ruim 60.000 unieke bezoekers per maand zit. Serious Business! Wat nu?
Voor mij en MadamLotte betekent dat, dat er de komende periode een aantal mooie veranderingen aan zitten te komen. Van sommigen zul je wel iets merken (nieuwe layout!), maar van anderen ook helemaal niets. Zo zal ik MadamLotte binnenkort benoemen tot mijn eigen bedrijf (aanmelden bij de Kamer van Koophandel, spannend!), teken ik een contract bij Blogmij en wie weet wat er allemaal nog meer op mijn pad komt. Ik geniet. Een droom die ik eerst best wel eng vond, iets wat mij onzeker maakte, brengt mij nu steeds meer moois.
 
Zonder jullie, mijn bezoekers, de ladies die me nog kennen van m'n aller eerste lay out.. was ik hier niet gekomen. Thanks voor alles, jullie allemaal! x
 
Lots of love, Lotte