dinsdag 23 april 2013

Vrouwen en hun negatieve zelfbeeld, stop!

 
Ik ken geen vrouw die volledig zelfverzekerd is over zich zelf, echt geen enkele vrouw. Vrouwen zijn onzeker en zijn er ongelofelijk goed in, om hun 'slechte' punten te benoemen. Als je een vrouw vraagt om zich zelf te beschrijven, begint ze negen van de tien keer over iets wat ze niet mooi aan zich zelf vindt (bijvoorbeeld een dikke neus). Maar waarom eigenlijk? Waarom kwellen we ons zelf hiermee. Dove maakte een prachtig filmpje, zelfs een beetje ontroerend. Dit moeten jullie zien. Echt, dit moet.

 

Bijzonder, vind je niet? En ik weet zeker, dat als ik daar had gezeten, mij precies het zelfde was overkomen. Hieronder nog een paar schetsen, wauw.



We zijn er zo goed in, in het benoemen van onze 'slechte' punten. Een paar kilo te zwaar, een dikke neus, een scheve neus, kleine ogen.. Maar als we nou eens naar onze goede punten kijken, zijn we opeens een stuk minder snel op dreef. Toch?


Toch ga ik het je vragen. Pak er een spiegel bij en omschrijf hieronder in een reactie minimaal drie punten, die je mooi vind aan jezelf. Schrijf het eerste op wat in je op komt en denk niet te lang na, want dat is echt niet nodig!
 
Hier komt mijn rijtje:
1. Ik vind dat ik mooie jukbeenderen heb, met volle wangen.
2. Ik vind mijn lippen mooi van model, ze zijn goed in proportie.
3. Mijn oren, ze zijn zo fijn klein en plat!
 
Kom op, pak je spiegel en deel het met ons! Je bent zo veel mooier dan je zelf denkt!
 
Lots of love, Lotte