donderdag 9 mei 2013

Arganic, 100% pure Arganolie



Arganolie is een olie soort, die de laatste jaren enorm populair is geworden en dan vooral als verzorgende functie. Arganolie wordt in steeds meer (haar)producten verwerkt, maar de echte pure arganolie doet het alleen ook al goed. Ik testte de afgelopen tijd de Arganic Arganolie, wat vind ik er van?





Arganolie komt oorspronkelijk uit de vruchten van de Arganboom, die veel al in Marokko te vinden is. Arganolie wordt ook wel als een wondermiddeltje gezien, omdat het voor vele doeleinden gebruikt kan worden.
 
Het werkt heerlijk voor je droge haarpunten en zorgt ervoor dat je haar er weer gezond en stralend uit gaat zien, zonder pluis. Je nagels kun je er ook mee verzorgen en daarnaast hersteld het je nagels ook. Arganolie werkt ook verzorgend op je droge, gevoelige of juist vette huid. Het voorkomst dat je huid gaat trekken en het helpt zelfs huidveroudering tegen te gaan. Arganolie is ook te gebruiken op littekens, aczeem of striemen. Wat zeg ik, een wonderproduct, zo klinkt het toch?
 
 
 
De arganolie van Arganic komt van de webshop Arganwinkel.nl. De olie is er in verschillende formaten verkrijgbaar, ik heb er één van 50 ml en je betaald hier 17,95 Euro voor. Je krijgt dan ook echt een flesje 100% pure Arganolie.
 
 
De Arganolie is lekker vloeibaar en voelt echt aan als een dunne olie.
 
 
Heerlijk voor m'n droge handen, nagelriemen en dunne nagels.
 

Maar het liefst gebruik ik de Arganolie voor in m'n (ontzettend droge) haarpunten. Als ik in een fase zit, waarbij ik echt niet meer weet wat ik met m'n droge punten aan moet, doe ik er een klein drupje Arganolie in. Dan is er niets meer van mijn droge punten te zien, maar is m'n haar heerlijk gevoed. Ik hou van dit spul!
 
Lots of love, Lotte