zaterdag 25 mei 2013

Een dagje zonder make-up, durf jij het?

 
Ik mag dan wel een groot beauty liefhebber zijn, ik heb ook heus wel eens een dagje dat ik zonder make-up rond loop, meestal is dat de zondag voor mij. Lekker m'n huid even laten bijkomen, maar soms ben ik gewoon ook eventjes te lui. Maar hé, wat maakt het uit! Vrouwen stralen net zo goed zonder make-up! Mascha van Beautygloss.nl en Dove hielden vandaag een leuke actie, ze riepen alle vrouwen op om hun profiel foto om te zetten naar één waar je geen make-up draagt. Ik hoefde er geen seconde over na te denken en ik nam wat foto's, toen ik vanochtend m'n bed uit stapte.

 
 
En dit ben ik dan, volledig zonder make-up, met al mijn imperfecties! Tuurlijk moest ik eventjes slikken toen ik deze foto maakte, maar ik zit nu wel in een fase dat het me niet meer uit maakt. Ik weet dat je als beautyblogger veel invloed hebt op je bezoekers, daarom vind ik het ook heel belangrijk om jullie mee te geven dat make-up leuk is, maar dat het niet iets is waar je je verplicht om moet voelen. Make-up draag ik, omdat het gewoon ontzettend leuk vind om het te gebruiken. Ik gebruik make-up, omdat het zoveel aan je gezicht kan veranderen, maar niet omdat ik anders niets durf. Ik wil heel graag aan jullie laten weten, dat een dagje zonder make-up niet erg is, het is zelfs heerlijk! Wij vrouwen mogen stralen, met of zonder make-up.
 
 
Zonder make-up
 
 
en hier met make-up.
 
Wij zijn trouwens niet de enigen die wel eens een dagje zonder make-up de deur uit gaan. Celebs doen het ook gewoon, alsof die elke dag volledig in de plamuur zitten, heus niet! Kijk maar.
 




Wauw, zelfs zonder make-up is Kim echt beeldschoon (die heeft gewoon niets nodig!)




Ik vind het belangrijk om mede te delen, dat wij vrouwen niet afhankelijk moeten worden van make-up. Het zou zo zonde zijn, wanneer we de deur niet meer uit zouden durven zonder make-up, dat zijn we echt niet waard hoor dames!
 
Als je trouwens nog niet mee hebt gedaan aan Mascha's actie, vervang je profiel foto dan nog even snel in één, waar je geen make-up op hebt (Twitter, Facebook, Instagram etc.) Op Twitter kun je trouwens de hashtag #nomakeupbeautygloss gebruiken.
 
Ik ben benieuwd hoe jullie hier in staan, ben je afhankelijk van make-up, of draag je haast geen make-up, heb je er moeite mee om een dagje zonder make-up rond te lopen?
 
Lots of love, Lotte