woensdag 22 mei 2013

Etat Pur Facial Sun Cream SPF50

 
Voor mij is zonnebrandcrème een standaard begrip als het om huidverzorging gaat, maar ik vind dat ik hier op Madam Lotte eigenlijk maar weinig bij stil sta. Mijn moeder is leidinggevende op de Dermatologie in het Ziekenhuis, van haar krijg ik dan ook altijd mee hoe belangrijk het gebruik van een zonnebescherming is. Vandaag review ik voor jullie de Facial Sun Cream van Etat Pur, een zonnebrandcrème voor je gezicht met SPF50.

 


We weten allemaal dat een beetje zon heel erg gezond voor ons is, maar te veel zon kan ook heel schadelijk zijn voor onze huid. Wanneer je je huid niet beschermd voor de zon, kunnen er nare gevolgen optreden als huidkanker en ook treden er eerder rimpels op. Smeren dus, altijd! Ook al schijnt de zon heel minimaal, ons gezicht komt altijd in aanraking met de zon. In de winter zou je een iets lagere SPF voor je gezicht kunnen gebruiken, maar in de zomer moet je deze optimaal beschermen, een SPF50 is dan zeker niet overbodig.
 
De Facial Sun Cream van Etat Pur is bedoeld voor ons gezicht en is geschikt voor de meest lichte en gevoelige huidjes, dat belooft Etat Pur ons. Ik heb het product de afgelopen tijd getest en graag deel ik met jullie mijn mening.


 
De Sun cream zit verpakt in een handige tube, waar 50 gram product in zit. Een prima hoeveelheid, omdat je voor je gezicht toch wat minder nodig hebt dan voor je hele lichaam. Het uiterlijk van het product doet me direct aan een zonnebrandcrème denken, natuurlijk door de kleuren combinatie van geel, blauw en wit. Verder heel basic, geen bijzonderheden aan de verpakking. Het had van mij wel iets spannender gemogen (waar is het zonnetje?)



Vaak hoor ik dat mensen een zonnebrandcrème voor hun lichaam, ook voor op hun gezicht gebruiken. Maar ik raad jullie dit echt af te doen, vaak zijn deze namelijk niet bedoeld voor onze tere huid van ons gezicht. Net als dat het niet de bedoeling is om een bodylotion op je gezicht te smeren, raad ik je ook af om geen zonnebrandcrème voor het lichaam op je gezicht aan te brengen.
 
De Facial Sun Cream van Etat Pur is daarentegen zeker wel geschikt voor ons gezicht, het product zit vol verzorgende bestanddelen, die niet schadelijk zijn voor onze huid. Het bestaat uit een biomimetische formule, zonder chemische/schadelijke stoffen. Deze zonnebrandcrème is ook geschikt voor mensen met een gevoelige huid en wanneer je snel verbrandt in de zon, hij geeft een optimale bescherming, SPF50 is dan ook een vrij hoge bescherming. Echter wil dit natuurlijk niet zeggen dat je niet bruin gaat worden, het zorgt er alleen voor dat je niet gaat verbranden en je huid dus niet wordt beschadigd.



Het is een vrij dikke crème, hij doet me qua structuur aan die blauwe Nivea potjes denken. Ik vind het eigenlijk een wat te dikke crème, om als gezicht crème te gebruiken. Je gebruikt snel te veel en hij smeert niet zo prettig uit, er blijft zo'n dikke laag liggen. Ik had liever gezien dat hij wat meer vloeibaar was en makkelijker uit te smeren.


De zonnebrandcrème doet z'n werk wel prima, hij is zeker waterbestending (zie mijn test hierboven!). Ik heb tijdens de zonnige dagen ook gemerkt dat mijn huid voldoende werd beschermt, hoewel ik de crème niet heel prettig vond aan voelen (te dik en te vettig). De crème laat geen witte waas achter, wat ik wel weer een heel goed pluspunt vind.


De Etat Pur Facial Sun Cream, met SPF50, is zeker aan te raden als zonnebescherming voor je gezicht. Hij werkt voedend, is geschikt voor de normale tot zeer gevoelige huid en doet z'n werk goed. De substantie vind ik minder goed aan voelen, van mij had hij wel wat meer vloeibaar mogen zijn.
 
De Facial Sun Cream van Etat Pur is online te bestellen en kost ongeveer 22 Euro.
 
Lots of love, Lotte