vrijdag 24 mei 2013

Make-up tips voor hangende oogleden


Hangende oogleden, niet heel ideaal als je dol bent op het gebruiken van oogschaduw en droomt van oogleden die zeker 4 cm ruimte bieden. Maar hé, we kunnen er altijd wat moois van maken hoor! Ik heb zelf redelijk hangende oogleden, het zit in de familie, dus ik heb er maar mee te dealen. Ondertussen heb ik wel geleerd, hoe ik mijn ogen toch op een goede manier kan opmaken. Ik deel mijn tips graag met jullie!



 
 
  • Met mijn hangende oogleden gaat mijn oogschaduw enorm snel creasen (in de lijntjes trekken), dus het is van groot belang dat je een goede oogschaduwbasis onder je ooglook draagt.
  • Wanneer je last hebt van hangende oogleden, wil je natuurlijk dat dit verboren wordt en dat je ogen groter lijken. We kennen vast allemaal de bekende manier van een lichte kleur op het bewegende deel en een donkere kleur in de crease, hiermee zorg je er in ieder geval voor dat je ogen optisch groter lijken. Maar dan het probleem, de donkere kleur in mijn crease verdwijnt zo ongeveer door mijn hangende oogleden.. Oplossing: Breng de donkere kleur net een stukje hoger aan dan je natuurlijke crease, op deze manier 'fake' je een hogere crease en lijkt je ooglid groter.
 




  • Eyeliner, ik vind het prachtig. Maar het risico dat je loopt met hangende oogleden, is dat de eyeliner al snel te dik lijkt en dat je gehele ooglid zwart lijkt te zijn. Niet mooi, want je oogleden lijken dan nog meer te hangen! Zorg er daarom voor dat je je eyeliner zo dun mogelijk aan brengt, een wing aan het eind zorgt weer voor een mooie lift!
  • Als je geen zin hebt om de aandacht op je 'hangende' oogleden te richten, focus je dan lekker op je lippen en ga gewoon voor een knal kleur. Sowieso dat iedereen direct naar je lippen kijkt, in plaats van je oogopslag.
 
 
 

 
Blake Lively is een prachtige vrouw, mét hangende oogleden. Ondanks haar oogopslag, ziet ze er altijd beeldschoon uit.
 
 
  • Smokey eyes doen het altijd goed bij hooded eyes. Waarom? Nou omdat ze je hangende oogleden juist verbergen! Zorg er dan wel voor dat je je oogschaduw mooi vervaagd naar boven, en ga dan weer een stukje hoger dan je crease zitten, dat maakt ze optisch weer wat groter.
  • Matte kleuren op je ogen verberen, glanzende kleuren laten je ogen juist opvallen. Wanneer je hangende oogleden wilt verbergen, zal ik voor een matte smokey eye gaan. Een beetje highlighter in je binnenste ooghoek en op je wenkbrauwbot, geeft wel weer een fris en open effect.
  • Wimpers, ook heel belangrijk. Wimpers kunnen je ogen zoveel groter laten lijken, krul je wimpers of ga voor fake lashes.
  • Wat je ook kunt doen om je hangende oogleden te verbergen, is een donker bruine, matte oogschaduw gebruiken. Deze moet je dan vooral in je buitenste ooghoeken aanbrengen en nét weer een stukje hoger dan je crease, je kunt ook voor een cat eye gaan, die doen het vaak ook goed.





De Pixiwoo's weten mij altijd te inspireren, deze look is perfect voor dames met hangende oogleden. Ik krijg gelijk de kriebels om mijn make-up er weer bij te pakken, voor een goede smokey eye!
 
Ik ben heel erg benieuwd of er nog meer dames zijn die 'last' hebben van hangende oogleden. Ik in ieder geval wel hoor! Het is misschien niet het grootste probleem, maar het kan soms best wel lastig zijn. Ik hoop dat ik jullie in ieder geval met deze tips heb kunnen helpen. Je kunt zo veel met make-up creëren, dus ik zeg 'doei' tegen die hooded eyes!
 
Lots of love, Lotte