donderdag 13 juni 2013

BQ: Hoe draag jij je make-up in de zomer?


In de zomer (als het ten minste een beetje warm is) is het dragen van make-up niet altijd even prettig. Je zweet meer en je make-up kan als het ware zo van je gezicht smelten. Om dat te voorkomen kun je óf zo min mogelijk make-up dragen, óf make-up die wat beter bij dat warme weer past. Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd, hoe jullie je make-up dragen op warme zomer dagen? Ik vertel het je hier onder!



Oke, laten we even anders beginnen. Ik vroeg natuurlijk om jullie make-up, maar mijn instant zomer nagellakje is Ridley Road van Barry M. Ik krijg er gelijk de zomer kriebels bij, wat is 'ie toch leuk. (foto van WeHeartit.com)



Net als veel anderen, wil ik in de zomer zo min mogelijk make-up op mijn gezicht dragen. Maar het komt écht maar een enkele keer voor, dat ik de foundation oversla. Dit omdat ik toch best wel wat onzuiverheden heb en ik vind het niet prettig om dit niet te bedekken. In de zomer kies ik wel vaker voor een BB cream, deze zijn vaak nét wat luchtiger en soms zit er ook al een SPF in.
Daarnaast gebruik ik in de zomer dagelijks een bronzer, behalve als ik natuurlijk zo mooi bruin ben dat ik het niet meer nodig heb.
Ik probeer mijn foundation/bb cream wel met mate aan te brengen, echt alleen op de plekjes waar het op dat moment nodig is. Daarna wel eventjes afpoederen, dat voorkomt ook dat het van je gezicht smelt.
 

Een zoete lipkleur, wat mij betreft een zomer musthave! Het geeft sowieso een zomerse uitstraling aan je make-up en het maakt je look ook mooi compleet. Kunnen we die ogen mooi rustig houden, met alleen een likje (waterproof) mascara.


Barcelona vorig jaar, mijn mooiste vakantie tot nu toe!
 
Ondanks dat het in de zomer best vervelend kan aanvoelen om make-up te dragen, vind ik het persoonlijk wel prettig om het 'hoognodige' te gebruiken. Ik probeer make-up in de zomer wel met mate te gebruiken, maar wel op een manier waar ik mij prettig bij voel.
 
Hoe doen jullie dat? Hoe draag jij je make-up in de zomer?
 
Lots of love, Lotte
 
 
Bron bovenste foto: WeHeartit.com