zondag 9 juni 2013

Make-up is zo makkelijk nog niet!

 
Op mijn blog schrijf ik bijna dagelijks over make-up, het lijkt soms misschien alsof ik er een 'expert' in ben, maar niets is minder waar hoor. Als ik mijn artikelen van drie jaar terug bekijk, schrik ik daar ook best wel van. Maar ik verwijder ze niet, want hé, het is maar make-up! Make-up is om mee te spelen en als je er mee begint zal het vast nog niet zo goed lukken als een paar jaar later, maar dat is niet erg. Make-up aanbrengen is eigenlijk hartstikke lastig, je moet het leren, door te blijven oefenen. En dat moest ik ook! Ik waarschuw je vast als je verder klikt, want er komen wat 'heftige' looks van mij voorbij (fails!)


 
Brr!

Oei, wat erg om dit terug te zien! Maar deze looks hebben en staan nog steeds op mijn blog (zeker drie jaar terug). Dit is hoe ik begon, ik maakte looks (op mijn eigen manier) en maakte daar foto's (van bagger kwaliteit) van. Ik maakte looks om te oefenen en ze waren verre weg van perfect, maar ik schaamde mij er op dat moment niet voor. Maar zoals Cynthia in haar boek Beauty ook zegt "Maak je geen zorgen als het niet lukt, het is maar make-up".
 
Kijk, ik had de ooglooks wat beter mogen blenden en de spinnenpoten mascara had ook achter wege kunnen blijven, maar ik vond make-up leuk en ik probeerde maar wat. Inmiddels (na wat extra jaren ervaring) gaat het me gelukkig wel een beetje beter af.


1,5 jaar geleden! Dat ging al een stukje beter, hihi.


 
En dit zijn de looks die op de dag van vandaag maak. Ik ben een stuk kritischer geworden dan een paar jaar terug, maar make-up is zoals ik al zei echt niet zo makkelijk, je moet er in blijven oefenen. Ik wil jullie met dit artikel vooral mee geven, dat we de regels van make-up niet zo zwaar moeten te nemen. We zijn allemaal ooit ergens mee begonnen  (en dat moet ook!) en ik weet zeker dat we allemaal wel een foutje (of meer) hebben gemaakt, maar het is maar make-up! Ik kan er zelf wel met een grote lach naar terug kijken en ik vind ook niet dat ik die foto's moet verwijderen, dat is zoals ik dat moment make-up gebruikte.
 
Hoe begon jij met make-up en welke fail onderging jij op dat moment?
 
Lots of love, Lotte