zaterdag 15 juni 2013

ZOEVA Mineral highlighter & bronzer

 
Minerale beautyproducten, zónder parabenen en parfum, daar word ik blij van. Zoeva (het merk dat van die goede kwasten verkoopt) brengt twee nieuwe producten in haar assortiment, de minerale highlighter en bronzer. Ik werd er nieuwsgierig van en heb ze voor jullie getest. Laten we eens kijken!

 

 
Zoeva heeft al een aantal minerale producten in haar assortiment, zoals blushes, maar vanaf 1 juli mogen we ook de minerale bronzer en highlighter welkom heten. Ze zullen 4,50 gaan kosten en zijn vanaf dan verkrijgbaar in de webshop van Zoeva.
 
De Bronzer in 'Sun over Shoulder' en highlighter in 'Summer Light' zitten verpakt in een basic, plastic potje. Hierin zit 2,5 gram product verwerkt. Het ziet er op het eerste gezicht goed uit! Dat de producten volledig mineraal zijn, zonder parabenen en parfum geeft mij dat een nog beter gevoel.



Wanneer je het dekseltje er af haalt, zie je een sticker zitten, als je deze verwijderd komt het zeefje tevoorschijn. Dit zorgt er voor dat je niet te veel product verbruikt. Het is het handigst als je het poeder door het zeefje in het dekseltje aanbrengt, vanuit daar kun je het product gemakkelijk aanbrengen met een kwast.



De highlighter (links) geeft een natuurlijke glow aan onze huid. De licht reflecterende pigmenten geeft ons gezicht een frisse uitstraling. Het product is enorm zacht en blendt gemakkelijk. Je moet wel op letten dat je het product niet te veel blendt, want hij vervaagd wel snel. Hoewel ik dit liever heb, want je kunt het product gemakkelijk opbouwen.
 
De bronzer (rechts) heeft een natuurlijke bruint tint, met een matte finish. Hij is mooi om je gezicht een gezond kleurtje te geven, maar je kunt er ook prima mee contouren. Ook voor de bronzer geldt dat hij erg prettig blendt, daarbij is het pigment mooi in balans, ook deze is goed op te bouwen.
 

 
Het zeefje van de bronzer zat bij mij wat verstopt, waardoor ik het product er niet goed uit kreeg, maar alsnog is het me gelukt hoor. De bronzer vind ik prachtig, hij is mooi licht van kleur en daarom ook voor lichte huidjes geschikt. Hij is overigens ook goed op te bouwen en dat vind ik altijd wel een mooie eigenschap van een bronzer. De highlighter is wat subtiel, ik houd persoonlijk wel van een wat meer extremere glow. De highlighter geeft een natuurlijke glow, maar ik had toch liever wat meer glans gezien.
 
De producten zijn vanaf 1 juli verkrijgbaar bij Zoeva.de
 
Lots of love, Lotte